Doorgaan naar inhoud
Captain AdsCaptain Ads - Zet koers naar succes met Google Ads!
  • Home
  • Over Dirk
  • Gratis
  • Blog
  • Diensten
    • Google Search Ads
    • Google Display Ads
    • Google Shopping Ads
  • Training & Community
  • Contact
  • Mijn account
Starten met Google Ads
/
03-06-2020
/
Dirk Julicher
/
Geen reacties
Starten met Google Ads
/
03-06-2020
/
Dirk Julicher
uitleg google ads
Categorieën
  • Cases
  • Nieuws
  • Starten met Google Ads
  • Tips
  • Zoekwoorden
Meest recente berichten
  • Belangrijke data verdwijnt uit je zoektermen rapport
  • Waar komen toch die bezoekers uit China, Indonesië, Iran en Amerika vandaan?
  • Regioneel adverteren in Google Ads? Vergeet je landelijke campagne niet!

Is Google Ads helemaal nieuw voor je? Dan wil je natuurlijk eerst weten wat het is en hoe het werkt, voordat je het gaat inzetten voor jouw business. Dus, de logische eerste vraag die we in dit artikel voor jou beantwoorden: wat is Google Ads?

Wat is Google Ads?

Google Ads is het advertentieprogramma van Google. Met Google Ads kun je jouw advertentie laten verschijnen op de zoekresultatenpagina van Google. Jij bepaalt op welke zoekterm jouw advertentie getoond wordt en wat je bereid bent om te betalen voor een voor een klik op je advertentie.

Je herkent een advertentie door het woord “advertentie” boven de tekst. In onderstaand voorbeeld zie je dus eerst de advertentie van Google Ads en daaronder het organische zoekresultaat.

uitleg google ads

Met deze advertentie adverteren wij in het zoeknetwerk van Google. Er zijn ook tal van mogelijkheden om met beeld- en videomateriaal jouw bedrijf te laten zien in het Display of Shopping netwerk van Google. Om het overzichtelijk te houden, focussen we in dit artikel op het adverteren in het zoeknetwerk – de basis van Google Ads.

Lekker kort: zo werkt Google Ads

We kunnen gemakkelijk een hele dag vertellen over de ins en outs van Google Ads. Dat doen we trouwens ook, met onze (online) trainingen! Dus als je interesse hebt… stap aan boord ;)

Hier houden we kort en krachtig. Dit zijn de uitgangspunten van Google Ads:

  • Je maakt een campagne aan. Een campagne bevat minimaal 1 advertentiegroep. In elke advertentiegroep zet je zoekwoorden en maak je advertenties.
  • Een goede structuur is de basis van een succesvolle Google Ads campagne.
  • Geef je campagne een dagbudget of maandbudget.
  • Je betaalt voor een klik op je advertentie.
  • De kosten per klik worden bepaald in een veiling. Bij elke zoekopdracht wordt opnieuw de prijs voor een klik bepaald door o.a. jouw bod, de kwaliteitsscore van je zoekwoord, de relevantie van je advertentie en je website en de concurrentie. Je hebt zelf dus best wat invloed op de prijs die je betaalt per klik.
  • Advertenties worden getoond op computers, mobiele apparaten en tablets.
  • Het is mogelijk om regionaal, landelijk en wereldwijd te adverteren. De locatie-instellingen stel je in op campagneniveau.
  • Jij bent altijd in control: op elk moment kun je campagnes pauzeren, uitbreiden of kleiner maken in budget.
  • Zorg dat je conversies meetbaar zijn. Door je conversies bij te houden weet je precies welke campagnes, advertenties en zoekwoorden jou geld opleveren. Een conversie kan een verkoop zijn, een ingevuld contactformulier of een aanmelding voor een cursus bijvoorbeeld.

Google Ads of Google Adwords?

Goed om te weten: vroeger heette dit advertentieprogramma Google Adwords. In 2018 is de naam gewijzigd naar Google Ads. Veel mensen gebruiken nog Google Adwords, maar dat is dus precies hetzelfde!

Google Ads of Search Engine Advertising (SEA)

Nog een term die veel gebruikt wordt is “SEA”, oftewel Search Engine Advertising. Wat is het verschil met Google Ads? Heel simpel: SEA betekent adverteren in zoekmachines en Google is één van die zoekmachine. Je kunt bijvoorbeeld ook in Bing (van Microsoft) adverteren. SEA en Google Ads worden nog wel eens door elkaar gebruikt, omdat Google veruit de grootste zoekmachine is. Dat is dus niet hetzelfde! SEA is de overkoepelende term.

Bij Captain Ads zijn we uiteraard specialist in Google Ads – onze naam geeft het weg. Maar we zetten ook graag goede campagnes in Bing voor je op!

Meer van dit soort tips en informatie?

Word lid van onze Google Ads training & community. 20+ uren e-learning en onbeperkte community coaching. Ideaal om Google Ads te leren of met collega marketeers en ondernemers te sparren en kennis up-to-date te houden.

Vorige Volgende
Dirk Julicher
Facebook Linkedin

Dirk Julicher

Google Ads specialist & trainer

Dirk is gecertificeerd Google Ads specialist en sinds 2007 bevlogen op het gebied van ‘AdWords’. Na een succesvolle carrière in het bedrijfsleven timmert hij nu, samen met zijn team, aan de weg met Captain Ads.

Categorieën
  • Cases
  • Nieuws
  • Starten met Google Ads
  • Tips
  • Zoekwoorden
Meest recente berichten
  • Belangrijke data verdwijnt uit je zoektermen rapport
  • Waar komen toch die bezoekers uit China, Indonesië, Iran en Amerika vandaan?
  • Regioneel adverteren in Google Ads? Vergeet je landelijke campagne niet!

Laat een reactie achter Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Over Captain Ads

Adverteren met Google Ads is de meest effectieve manier om leads en sales te genereren. Maar doe het wel goed, anders kan het resultaat tegenvallen. Wij helpen je graag verder. Captain Ads is jouw partner én opleider op het gebied van Google Ads.

GooglePartnerLogo
Contactgegevens

Bel: 085 0609906
Mail: info@captainads.nl

Bedrijfsgegevens

Captain Ads
Hagelkruis 6b
6071 LE Swalmen
KVK: 14132569
BTW: NL001831103B58

Navigatie
  • Home
  • Over Dirk
  • Gratis
  • Blog
  • Diensten
  • Training & Community
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
  • Privacybeleid
Trainingen
  • Training & Community
Diensten
  • Google Search Ads
  • Google Display Ads
  • Google Shopping Ads
Naar het LMS (oud)
Copyright © 2022 Captain Ads
Een handelsmerk van IMAllround
Deze website maakt gebruik van cookies voor de verbetering van de gebruikerservaring. U kunt het gebruik van deze cookies ook uitzetten indien gewenst. Cookie instellingenAKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN