Doorgaan naar inhoud
Captain AdsCaptain Ads - Zet koers naar succes met Google Ads!
  • Home
  • Over Dirk
  • Gratis
  • Blog
  • Diensten
    • Google Search Ads
    • Google Display Ads
    • Google Shopping Ads
  • Training & Community
  • Contact
  • Mijn account
Zoekwoorden
/
17-07-2020
/
Dirk Julicher
/
Geen reacties
Zoekwoorden
/
17-07-2020
/
Dirk Julicher
Categorieën
  • Cases
  • Nieuws
  • Starten met Google Ads
  • Tips
  • Zoekwoorden
Meest recente berichten
  • Belangrijke data verdwijnt uit je zoektermen rapport
  • Waar komen toch die bezoekers uit China, Indonesië, Iran en Amerika vandaan?
  • Regioneel adverteren in Google Ads? Vergeet je landelijke campagne niet!

Google is één grote, wereldwijde, digitale vitrine. Jouw product of dienst kan daar prominent in komen te staan, recht onder de neus – of onder de muisklik of vinger tap – van jouw (nieuwe) klant. Natuurlijk wil je dat! De uitdaging voor jou als adverteerder: hoe vind je die klant? Hoe zorg je ervoor dat de juiste mensen jouw advertenties zien?
In het zoeknetwerk van Google bepaal jij met de juiste zoekwoorden de koers naar jouw doelgroep.

Zoekwoordanalyse in 4 stappen

Op zoek naar goede zoekwoorden, dus. Hoe pak je dat aan? Met een zoekwoordanalyse breng jij de zoekwoorden in kaart die voor jou relevant. Overigens is zo’n zoekwoordanalyse ook heel belangrijk om je website goed vindbaar te maken in de organische (niet-betaalde) zoekresultaten. Check dus altijd of de belangrijke zoekwoorden ook op jouw eigen website terugkomen. Maar, dat is een ander onderwerp!

Volg deze stappen en vind de zoekwoorden die je nodig hebt voor je Google Ads campagne.

  1. Kijk naar je eigen website
    Welke woorden gebruik je op je site om je dienstverlening of producten te omschrijven? Schrijf de woorden op en verdeel ze in categorieën. Dit worden dan straks je campagnes. Lees hier meer over de structuur van je campagnes.
  2. Kijk naar concurrenten
    Een blik op de website van je concurrenten is altijd de moeite waard. Gebruiken zij andere woorden voor hetzelfde product? Voeg ze toe aan jouw zoekwoorden!
  3. Google Suggest
    Google zelf op jouw producten en diensten. Tijdens het typen verschijnen er in de zoekbalk al suggesties van Google. Hele waardevolle informatie! Dit zijn veelvoorkomende zoekopdrachten en dus een goede bron van inspiratie voor jouw zoekwoordenlijst. Tip: google jouw woord + elke letter van het alfabet bijvoorbeeld “sportkleding” met de a erachter. Google geeft een lijst met suggesties. Doe dit vervolgens mij de b, c, d, enzovoorts. Dit is ook erg handig om uitsluitingszoekwoorden te vinden!
  4. Gebruik de zoekwoordplanner of een andere keyword tool
    In de zoekwoordplanner van Google kun je zien hoeveel er gezocht wordt naar bepaalde zoektermen, hoe groot de concurrentie is en welke biedingen je nodig hebt om goede posities te scoren.Wil je precies weten wat je allemaal kunt met de zoekwoordplanner van Google en hoe de zoekwoordplanner precies werkt? Dat lees je hier.Niet iedereen vindt de zoekwoordplanner van Google even gemakkelijk werken. Gelukkig zijn er alternatieven! Bekijk bijvoorbeeld eens keywordtool.io en KWFinder.
  5. Wees creatief
    Verplaats je in de schoenen van jouw doelgroep. Met welk probleem zitten ze? Waar geeft jouw product of dienst een oplossing voor? Dus richt je niet alleen op het product zelf, maar ook waar het voor dient. Deze omgekeerde manier van denken levert ook vaak interessante zoekwoorden en dus nieuwe potentiële klanten op!

Hopelijk heb je inmiddels een goede zoekwoordselectie om met je Google Ads campagne te beginnen. Onthoud: een Adwords campagne vereist altijd bijsturing, dus dat geldt ook voor je zoekwoorden. Houd de prestaties in de gaten en onderbreek zoekwoorden als ze niks opleveren en blijf nieuwe woorden toevoegen en testen. Succes!

Zoekwoordanalyse uitbesteden

Direct de wind in de zeilen? Laat geen ruimte voor fouten of gemiste kansen en laat de zoekwoordanalyse door de experts van Captains Ads uitvoeren!

Meer van dit soort tips en informatie?

Word lid van onze Google Ads training & community. 20+ uren e-learning en onbeperkte community coaching. Ideaal om Google Ads te leren of met collega marketeers en ondernemers te sparren en kennis up-to-date te houden.

Vorige Volgende
Dirk Julicher
Facebook Linkedin

Dirk Julicher

Google Ads specialist & trainer

Dirk is gecertificeerd Google Ads specialist en sinds 2007 bevlogen op het gebied van ‘AdWords’. Na een succesvolle carrière in het bedrijfsleven timmert hij nu, samen met zijn team, aan de weg met Captain Ads.

Categorieën
  • Cases
  • Nieuws
  • Starten met Google Ads
  • Tips
  • Zoekwoorden
Meest recente berichten
  • Belangrijke data verdwijnt uit je zoektermen rapport
  • Waar komen toch die bezoekers uit China, Indonesië, Iran en Amerika vandaan?
  • Regioneel adverteren in Google Ads? Vergeet je landelijke campagne niet!
Over Captain Ads

Adverteren met Google Ads is de meest effectieve manier om leads en sales te genereren. Maar doe het wel goed, anders kan het resultaat tegenvallen. Wij helpen je graag verder. Captain Ads is jouw partner én opleider op het gebied van Google Ads.

GooglePartnerLogo
Contactgegevens

Bel: 085 0609906
Mail: info@captainads.nl

Bedrijfsgegevens

Captain Ads
Hagelkruis 6b
6071 LE Swalmen
KVK: 14132569
BTW: NL001831103B58

Navigatie
  • Home
  • Over Dirk
  • Gratis
  • Blog
  • Diensten
  • Training & Community
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
  • Privacybeleid
Trainingen
  • Training & Community
Diensten
  • Google Search Ads
  • Google Display Ads
  • Google Shopping Ads
Naar het LMS (oud)
Copyright © 2022 Captain Ads
Een handelsmerk van IMAllround
Deze website maakt gebruik van cookies voor de verbetering van de gebruikerservaring. U kunt het gebruik van deze cookies ook uitzetten indien gewenst. Cookie instellingenAKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN