Doorgaan naar inhoud
Captain AdsCaptain Ads - Zet koers naar succes met Google Ads!
  • Home
  • Over Dirk
  • Gratis
  • Blog
  • Diensten
    • Google Search Ads
    • Google Display Ads
    • Google Shopping Ads
  • Training & Community
  • Contact
  • Mijn account
Cases
/
12-08-2020
/
Dirk Julicher
/
Geen reacties
Cases
/
12-08-2020
/
Dirk Julicher
Categorieën
  • Cases
  • Nieuws
  • Starten met Google Ads
  • Tips
  • Zoekwoorden
Meest recente berichten
  • Belangrijke data verdwijnt uit je zoektermen rapport
  • Waar komen toch die bezoekers uit China, Indonesië, Iran en Amerika vandaan?
  • Regioneel adverteren in Google Ads? Vergeet je landelijke campagne niet!

Locatie: Nederland

Eén van de meest voor de hand liggende instellingen in Google Ads is de locatie. Voor veel Nederlandse bedrijven is dit ‘Nederland’. Gemakkelijk. Daar hoef je verder niet over na te denken. Totdat… je wat dieper in de cijfers duikt en in Google Analytics ziet dat er ook bezoekers uit andere landen via betaalde zoekcampagnes je site bezoeken. En nog erger: ze verlaten ook bijna direct je site. Bezoekers van slechte kwaliteit dus. Hoe kan dat? Waar komen die bezoekers uit landen als China, India, Iran, Indonesië, Pakistan, Turkije, Saudi-Arabië en Amerika toch vandaan?

Over de locatie-opties in Google Ads

Het antwoord op die vraag ligt bij de locatie-opties in Google Ads. De locatie-opties staan doorgaans niet zichtbaar, die moet je zelf uitklappen. Je ziet dan dit rijtje:

De eerste opties (‘aanbevolen) staan standaard geselecteerd. En het is de moeite waard om onder de loep te nemen of het ook voor jou de beste optie is. De eerste targetingmethode
‘Mensen die zich bevinden in of interesse tonen in uw targetlocaties’ geeft Google namelijk best wat speelruimte en dan kan het zomaar zijn dat het aandeel vreemde landen in je google/cpc verkeer te hoog wordt.

Met alleen adverteren in Nederland zag het landenrijtje voor een klant van ons er zo uit:

Je ziet: 68% uit Nederland en een (te) groot gedeelte uit andere landen. We hebben de locatie-optie aangepast naar ‘Mensen op of regelmatig op uw getargetede locaties’ en zo zag het resultaat er een tijdje later uit:

98% Nederland! Top.

Check conversies en gemiddelde tijd

Het kan zijn dat deze andere landen wel werken voor jou. In ons voorbeeld gaf de UK en België wel een enkele conversie, maar bij de andere landen lag het aantal conversies op 0 en het bouncepercentage boven de 85%. Dus voldoende redenen om de locatie-instelling te wijzigen. En verrassend: wat zagen we in de periode na de wijziging? Van de vreemde landen die nog wel in het rijtje staan liet meer dan de helft een conversie zien!

Deze locatie-instelling is dus een mooie manier om je resultaten te verbeteren!

Meer van dit soort tips en informatie?

Word lid van onze Google Ads training & community. 20+ uren e-learning en onbeperkte community coaching. Ideaal om Google Ads te leren of met collega marketeers en ondernemers te sparren en kennis up-to-date te houden.

Vorige Volgende
Dirk Julicher
Facebook Linkedin

Dirk Julicher

Google Ads specialist & trainer

Dirk is gecertificeerd Google Ads specialist en sinds 2007 bevlogen op het gebied van ‘AdWords’. Na een succesvolle carrière in het bedrijfsleven timmert hij nu, samen met zijn team, aan de weg met Captain Ads.

Categorieën
  • Cases
  • Nieuws
  • Starten met Google Ads
  • Tips
  • Zoekwoorden
Meest recente berichten
  • Belangrijke data verdwijnt uit je zoektermen rapport
  • Waar komen toch die bezoekers uit China, Indonesië, Iran en Amerika vandaan?
  • Regioneel adverteren in Google Ads? Vergeet je landelijke campagne niet!
Over Captain Ads

Adverteren met Google Ads is de meest effectieve manier om leads en sales te genereren. Maar doe het wel goed, anders kan het resultaat tegenvallen. Wij helpen je graag verder. Captain Ads is jouw partner én opleider op het gebied van Google Ads.

GooglePartnerLogo
Contactgegevens

Bel: 085 0609906
Mail: info@captainads.nl

Bedrijfsgegevens

Captain Ads
Hagelkruis 6b
6071 LE Swalmen
KVK: 14132569
BTW: NL001831103B58

Navigatie
  • Home
  • Over Dirk
  • Gratis
  • Blog
  • Diensten
  • Training & Community
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
  • Privacybeleid
Trainingen
  • Training & Community
Diensten
  • Google Search Ads
  • Google Display Ads
  • Google Shopping Ads
Naar het LMS (oud)
Copyright © 2022 Captain Ads
Een handelsmerk van IMAllround
Deze website maakt gebruik van cookies voor de verbetering van de gebruikerservaring. U kunt het gebruik van deze cookies ook uitzetten indien gewenst. Cookie instellingenAKOORD
Privacy & Cookies Policy

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN