Zet koers naar succes met Google Ads!
Lees hoe je in 5 stappen (de GRIP5-methode) meer leads en sales genereert...
Google Shopping Ads
Verhoog je sales aantallen via Google Ads
Google Shopping is de grootste product vergelijker ter wereld. Door je producten hier aan toe te voegen zul je dus snel meer mensen bereiken die er naar op zoek zijn. Het grote voordeel t.o.v. ‘search advertenties’? Shopping resultaten vallen extra op vanwege hun afbeeldingen, prijsinformatie, etc.
Als je geen ervaring hebt met het opzetten van Google Shopping campagnes, dan is het een lastig proces. Je bent namelijk ook bezig met een stukje techniek, omdat de producten van je webshop d.m.v. een datafeed aan Google Ads gekoppeld moeten worden.
Wil je starten met Google Shopping? Dan helpen wij je uiteraard graag op weg!
Meer sales dankzij Google Shopping!
Dit kun je van Captain Ads verwachten als wij je Google Shopping campagnes opzetten of overnemen.
Of je nu een bestaande Google Ads campagne hebt lopen, of een nieuwe campagne wilt starten; wij gaan te werk op basis van de GRIP5-methode. Dit zijn de 5 stappen die we doorlopen:
1. Intake
Wij willen weten wat jij weet! Hoe zit je verdienmodel in elkaar? Wat is je (financiële) doelstelling? Hoe omschrijf je jouw organisatie en jullie producten/diensten? Etc. Na afloop van ons intakegesprek weten we:
- Welke doelen we nastreven en wanneer we tevreden zijn (wat mag een lead of sale kosten?)
- Welk advertentiebudget je beschikbaar stelt (probleemloos testen!)
- Wat belangrijke USP’s zijn (handig voor de advertentieteksten)
- Welke zoekwoorden volgens jou interessant zijn (extra handig als basis voor onze zoekwoord analyses)
2. Google Ads strategie
Naast Search Ads kent Google andere interessante advertentiemogelijkheden. Hoe passen display, shopping en remarketing wel of niet binnen onze strategie?
3. Opzet campagne
Op basis van ons intakegesprek en de gekozen strategie gaat Captain Ads aan de slag met het opzetten van de Google Ads campagne. We maken gebruik van alle toeters en bellen die Google ons te bieden heeft. Van zoekwoordanalyses tot conversie meting en (geautomatiseerde) biedstrategieën. Als het maar interessant is op basis van onze gestelde doelen!
4. Analyse resultaten
Zodra een Google Ads campagne van start gaat beginnen we met het verzamelen van data. Op basis hiervan gaan we de campagnes doorlopend analyseren. Welke zoekwoorden presteren goed? Welke advertenties kunnen beter? Zijn de kosten per conversie binnen de doelstelling? Zo ja, hoe gaan we groeien? Zo nee, waar moeten we bijsturen? etc.
5. Optimalisatie campagne (maandelijks)
Op basis van de uitkomsten van onze analyses gaan we aan de slag met het optimaliseren van het Google Ads account. Al onze werkzaamheden leggen we vast in een duidelijke rapportage. Hierin vind je verder:
- De belangrijkste KPI’s, zoekwoorden en conversies in beeld
- Een overzicht van alle uitgevoerde werkzaamheden incl. korte uitleg waarom
- Een beschrijving van het resultaat
Waarom? Omdat de GRIP5-methode duidelijkheid en transparantie biedt voor beide partijen!
Google Shopping
Gratis strategiegesprek
Benieuwd naar wat wij voor jou kunnen betekenen?
Meld je aan voor een gratis strategiegesprek. In een telefonisch gesprek van circa 30 minuten ga ik dieper in op de Google Ads kansen voor jouw organisatie!
GRIP5-methode: onze transparante werkwijze naar succes!
Onze succesformule voor prettige samenwerkingen die resultaat opleveren is de GRIP5-methode. Met deze 5 stappen zetten we koers naar succes met Google Ads.
1. Intake
In deze fase gaan wij samen het campagnedoel bepalen. Wanneer zijn we tevreden?
Daarnaast horen we graag info over alles wat van belang kan zijn voor de campagne. Eventuele zoekwoorden, USP’s, concurrenten, etc.
2. Strategie
Op basis van je doelen bepalen we de Google Ads strategie.
Voor welke campagnetypen kiezen we? Gaan we met Search, Shopping, Display, Remarketing of een combinatie ervan aan de slag?
3. Opzet campagnes
In deze fase gaan de specialisten van Captain Ads de daadwerkelijke campagnes opzetten.
Uiteraard gebeurt dit volgens de professionele standaarden die je van een SEA specialist mag verwachten én op basis van informatie uit het intakegesprek.
4. Analyse campagnes
Maandelijks bekijken we hoe de campagnes scoren in verhouding tot de gestelde doelen?
Kunnen we uitbreiden of moeten we verkleinen? Wat werkt goed en wat werkt slecht?
5. Optimalisatie
Op basis van de analyses uit stap 4 gaan wij aan de slag met optimalisatie van het Google Ads account.
Maandelijks ontvang je overzichtelijke rapportage met relevante statistieken, beschrijving van uitgevoerde werkzaamheden en resultaatbeschrijving.
De ervaringen van enkele deelnemers aan onze Google Ads trainingen:
Pittig en intensief, maar een erg interessante training. Een goed tempo met voldoende afwisseling tussen theorie en praktijk en genoeg ruimte voor interactie. De training is wat mij betreft een uitstekende voorbereiding op de Google Ads certificering. Dus al met al 2 zeer geslaagde dagen!
Hele nuttige en leerzame training, waarbij theorie en praktijk met elkaar gecombineerd worden. De trainer was ook top en had zich tevoren goed verdiept in ons bedrijf. Als je op zoek bent naar een Google Ads training voor zowel beginners als gevorderden is Captain Ads zeker aan te bevelen.
Goede afwisseling van theorie en praktijk. Het tempo was vlot. Er is veel interactie mogelijk. De uitleg is duidelijk en kundig. Heel prettig dat de cursus toegespitst was op ons eigen bedrijf. Dirk stelt kritische vragen, waardoor je inzicht krijgt in het hoe en waarom. Kortom; zeer aan te bevelen als je met Google Ads aan de slag wilt!!
Twee dagen training gehad van Dirk. Heel leerzaam en erg interessant! Dirk vertelt met enthousiasme en geeft ruimte om gedurende de training ook de praktische vertaling uitvoerig te bespreken. Waar het kan brengt hij er iets meer tempo in, waar het nodig is neemt hij de tijd om dieper op zaken in te gaan. Kortom een geslaagde training!
De twee-daagse training die Dirk heeft verzorgd voor ons bedrijf heb ik als bijzonder prettig ervaren. De insteek om te starten vanuit het praktijk gedeelte en de opvolgende trainingsdag de theorie dieper toe te lichten werkte voor mij zeer prettig. De stof was voldoende en van goed niveau. Afsluiten met voorbeeldvragen om zo onderling te sparren is ook een plus wat mij betreft. Nogmaals dank!
De ervaringen van enkele deelnemers aan onze Google Ads trainingen:
Pittig en intensief, maar een erg interessante training. Een goed tempo met voldoende afwisseling tussen theorie en praktijk en genoeg ruimte voor interactie. De training is wat mij betreft een uitstekende voorbereiding op de Google Ads certificering. Dus al met al 2 zeer geslaagde dagen!
Hele nuttige en leerzame training, waarbij theorie en praktijk met elkaar gecombineerd worden. De trainer was ook top en had zich tevoren goed verdiept in ons bedrijf. Als je op zoek bent naar een Google Ads training voor zowel beginners als gevorderden is Captain Ads zeker aan te bevelen.
Goede afwisseling van theorie en praktijk. Het tempo was vlot. Er is veel interactie mogelijk. De uitleg is duidelijk en kundig. Heel prettig dat de cursus toegespitst was op ons eigen bedrijf. Dirk stelt kritische vragen, waardoor je inzicht krijgt in het hoe en waarom. Kortom; zeer aan te bevelen als je met Google Ads aan de slag wilt!!
Twee dagen training gehad van Dirk. Heel leerzaam en erg interessant! Dirk vertelt met enthousiasme en geeft ruimte om gedurende de training ook de praktische vertaling uitvoerig te bespreken. Waar het kan brengt hij er iets meer tempo in, waar het nodig is neemt hij de tijd om dieper op zaken in te gaan. Kortom een geslaagde training!
De twee-daagse training die Dirk heeft verzorgd voor ons bedrijf heb ik als bijzonder prettig ervaren. De insteek om te starten vanuit het praktijk gedeelte en de opvolgende trainingsdag de theorie dieper toe te lichten werkte voor mij zeer prettig. De stof was voldoende en van goed niveau. Afsluiten met voorbeeldvragen om zo onderling te sparren is ook een plus wat mij betreft. Nogmaals dank!
Waarom Captain Ads?
- Ervaren Google Ads specialist
- Maandelijkse ad spend > € 200.000
- Kernwaarden: transparant & resultaatgericht
- Kennisoverdracht mogelijk
- Voor ZZP, MKB & Webshops
Over Captain Ads
Captain Ads (Dirk Julicher) is sinds 2007 gespecialiseerd in Google Ads. Zijn kennis brengt hij – samen met zijn team – over in de vorm van (praktische) Google Ads trainingen voor beginners en gevorderden.
Daarnaast beheert Captain Ads voor tientallen ZZP’ers en MKB-bedrijven de Google Search, Display en/of Shopping Ads campagnes.